Amira Duck

Na kišnom petkom navečer prije sedam godina, moja najbolja prijateljica Sara i ja smo se smjestili za voznju s mog mjesta u Dallasu u obližnji predgrađe gdje je živio Sarin brat. Vožnja je bila jednaka kao i uvijek, sve dok nisam primijetio da je kamionski kamion s prikolicom prikopčao natrag i naprijed.

“Misliš li da je tip pijan?” Upitao sam Saru. “Možda”, rekla je. Odjednom, sve je bilo mutno.

Sjećam se kako se prikolica kretala prema nama, a moj auto se okreće od utjecaja, Sara i ja vrištali, i ovaj užasan zvuk crunching. Kad se automobil zaustavio, pogledao sam Sara, a njezino je lice bilo pokriveno krvlju iz koje je udarila zračni jastuk.

Otvorila sam vrata da izađem iz auta i odmah padnu na zemlju; moja je stopala lupala i nije mogla nositi nikakvu težinu. Pogledao sam i shvatio da je kamion koji nas je pogodio zaglavio na nekim konkretnim koracima samo nekoliko stopa udaljenosti. U pokušaju da se prikolica sklizne s stepenica, vozač je završio razbijanje nekoliko njih, a onda, prema mom užasu, požurio.

Automobili su prolazili pored Sara i mene bez drugog pogleda. Konačno, čovjek je prešao preko pokrivača i ručnika dok smo čekali pomoć.

Dijagnoza šanse

U bolnici, osoblje je žurilo da se brine za Saru, koja se ispostavilo da ima nekoliko slomljenih kostiju. Budući da mi ozljede nisu izgledale ozbiljne, satima sam čekao u ER, dok me je tata zadržao u društvu. Kad sam konačno vidio liječnika, naredio je skeniranje cijelog tijela kako bi provjerio unutarnje ozljede. Oko 4 ujutro se vratio u moju sobu i rekao: “Želite li najprije čuti dobre ili loše vijesti?”

Moja noga nije bila razbijena, samo poprskana. No, istraživanje je pokazalo nešto još zabrinjavajuće: tumor na mojoj štitnjači. Čim sam čuo tu riječ tumor Upravo sam znao da je rak. Da, bio sam zdravi i imao sam samo 21 godinu, ali nekoliko mjeseci prije nesreće osjećala sam se stvarno umorno i dobivam na težini. Imala sam osjećaj da je nešto ozbiljno uzrokuje, pa sam vidjela nekoliko liječnika. Rekli su mi da sam upravo naglasio.

Dok sam s mojim tatom odvezao iz bolnice, osjećala sam se posve zanosan. Kad su dodatni testovi potvrdili da sam zapravo imao rak, bilo mi je gotovo olakšano da znam što nije u redu. Ali onda se upala panika. Sarkom sam nazvao u suzama da podijele vijesti. Čim sam rekao riječ Rak, također je počela plakati.

Tijekom sljedećih nekoliko mjeseci Sara je kosti zacjeljivale, a njezine rezove i ogrebotine nestale su. U međuvremenu sam operirao uklanjanje štitnjače, nakon čega slijedi nekoliko radioaktivnih jodnih tretmana. Zračenje je bilo gore od operacije – zapravo sam pio “otrov”. (Svaki put bi tehničar koji je nosio zaštitnu opremu pomiješao poseban koktel lijekova.) No, najteži dio dolazi kući nakon tretmana. Budući da sam bio radioaktivan, morao sam ostati nekoliko stopa od moje obitelji za tri ili četiri dana; Nisam mogao ni piti moj pas.

Još jedan udarac

Nakon tri tretmana zračenja, bio sam ushićen kad su mi liječnici rekli da sam bez raka. (Još uvijek idem za rutinsko skeniranje jednom godišnje.) Ali samo nekoliko mjeseci kasnije, moj starijeg brata, Jason, iznenada je umro od povećanog srca. Bio sam apsolutno slomljen, ali me je i motivirala da napravim neke promjene u mom životu. Jason je živio u Coloradu i volio ga, pa sam nakon završetka koledža odlučio krenuti tamo. Iako više nije bio u blizini, pomogao sam da se osjećam bliže njemu.

Stvari su se počele okrenuti kad sam se odlučila uključiti u First Descents, tjedni avion terapijski kamp za mlade oboljele od raka odraslih. Kad sam bio u bolnici uzimajući liječenje zbog raka, bio sam okružen pacijentima koji su mnogo stariji od mene, a bilo je teško povezati s njima. I, dok su neki prijatelji, poput Sara, podržavali, ostali su se odnosi raspali. Ali svi u First Descentsu razumjeli su ono što sam prošao. Razgovarali smo o našim operacijama i pokazali naše ožiljke. Bio je to jedan od najuzbudljivijih tjedana mog života.

Od tada sam pomogao prikupiti novac za First Descents sudjelujući u TD Banka Five Boro Tour i Colorado Relay. Ja sam također u odboru za svoju loptu. U lipnju prošle godine, kao veteran kampa Prvog smeća, napravio sam naporan uspon s devet drugih preživjelih na vrhu Mount Hooda u Oregonu, koji ima visinu od više od 11.000 stopa. Moj je brat volio planine pa sam nosio sliku s njim i sahranio na vrhu.

Prolazak kroz sve to bio je sasvim putovanje: preživljavanje prometne nesreće, ali otkrijem da sam imao rak štitnjače, preživjeti, ali izgubiti brata – što je bilo najteže. U početku sam puno vremena proveo ljut. Bila sam ljut što sam imao rak, a ja sam bio bijesan s vozačem kamiona koji je udario u moj auto, pobjegao i ostavio Sara i mene za mrtvog. (Policija ga nikada nije pronašla.) Ali shvatila sam da je i na neki čudan način vozač tog automobila zapravo učinio uslugu. Rak štitnjače nije uvijek agresivan, ali moj je bio. Ako me nije pogodio kamion, tko zna koliko bih bio bolesna prije nego što se moj rak otkrije?

Svakodnevno razmišljam o tome koliko sam sretan i kako je život zaista previše dragocjen da se uzme zdravo za gotovo. Nikad nisam znao da sam sposoban biti toliko hrabar – nešto poput planinarskog penjanja sigurno bi bilo daleko izvan moje zone udobnosti prije nego se sve to dogodilo – ali sada me malo plašim. Znam da mogu podnijeti sve što mi dolazi. I za to sam zahvalan.