Provjerite cijeli tjedan za blogove i fotografije glavnog urednika WD Jane Chesnutt. Ona će pokriti putovanje prve dame Laure Busha u Afriku, promicanje napora protiv anti-malarije i AIDS-a, kao i čiste vode i obrazovanja.

U govoru iskusne Bijele kuće putnike s kojima sam, na kraju putovanja, “odletio” u Kennebunkport, Maine, kad je gospođa Bush otišla tamo, ona je bila domaćin ruskog predsjednika Vladimira Putina tijekom svog susreta sa suprugom , jednostavno zato što je bilo lakše doći odande do mjesta gdje provodim svoje vikende u Connecticutu nego iz Andrewsove baze zrakoplovstva, posljednjeg zaustavljanja.

Protokol je da gospođa Bush i njezino osoblje otpadaju iz prednjih stepenica, Tajne službe i tiskara sa stražnje strane. Ali rečeno mi je da se stražnja vrata ne otvaraju pa bih trebao ići naprijed. Pretpostavio sam da je gospođa Bush već otišla i razgovarala s njezinim osobljem u prednjoj kabini kad je iznenada tamo bila, izlazeći iz kabine koja je bila rezervirana za nju i pozivajući se zbog oproštaja.

Vidjela me je, a ona je bila toliko milostivna i toplo me pitala kako sam uživao u putovanju, znatiželjan jesam li imao vezu s Kennebunkportom. (Zračna luka je samo pista, čak ni terminala, nije kao da možete uhvatiti povezan let.) Šarmantna je i ona je netko tko se doista zainteresirao za ljude.

Također sam bio iznenađen koliko dobro izgleda. Posljednji dan bio je naporan: dva dugog leta, s uznemirenim četverosatnim zaustavljanjem u Maliju u međuvremenu, a ovaj put smo svi bili gotovo 24 sata. Ne boli nikoga osjećaja, ali smo bili prilično trulo.

Gospođa Bush izgledala je kao da može izaći iz tog aviona kako bi se upoznala još jedna zabava.

I nije bilo šminka. (Osvježenje koje sam pokušala prije slijetanja imala je gotovo nula učinka.) U očima je, a njezina je još uvijek imala trepavicu koju sam vidio u njezinoj afričkoj odiseji.

nevjerojatan.

Moja divljenja je još više zato što, kao urednik glavnog časopisa, moram ponekad morati ugostiti događaje, što mi daje bljesak osobnog shvaćanja onoga što je uključeno.

Na primjer, svake godine Ženski dan održava našu Crvenu odjevnu nagradnu igru, na kojoj častimo one koji značajno doprinose borbi protiv bolesti srca kod žena. Ove smo godine počastili gospođi Bush, koji je glasnogovornik vlade za kampanju “Istina srca”, pa je to bio glavni događaj s puno napredovanja, tiska, itd..

Ipak, bila je to samo jedna dvosatna zabava. A kad sam stigao kući, bio sam toliko iscrpljen da je uzeo svu moju energiju samo da ne napušta Lean Cuisine.

U četiri dana u četiri zemlje, gospođa Bush je prisustvovala – i bila je zvijezda od 21 događaja mojega broja, mnogi od njih s nekoliko dijelova. Počela je rano ujutro, obično s susretom i pozdravom za osoblje američkog veleposlanstva i njihove obitelji (oni su bili zatvoreni za tisak, ali su bili održani u našim hotelima nekoliko puta, a bilo je šarmantno vidjeti sve odjevene u ono što se nekad nazivalo nedjeljom najbolje).

Naše zadnje noći, u Zambiji, Prva dama je bila počasna gostovanja na službenoj večeri, u potrazi za potresom, rekli su mi od strane CBS-ove posade na putu u večernjem odijelu. Pokrivali su vrh manifestacije, a kada su u 8.30 sati ušli u hotelski restoran, rekli su: “Još nisu počeli jesti, još su na tijesto.” Bila bi to još jedna duga večer za nju.

U međuvremenu je pozdravila predsjednike i prve dame, dala stipendije, posjetila škole i klinike za AIDS, vjerske ustanove, bolnice i vrt. Objavila je vijesti i najavila 507 milijuna dolara pomoći.

Sudjelovala je u nekoliko rasprava okruglog stola (omiljeni oblik njezinih), slušajući optimistične račune o osnaživanju žena, ali i tragičnim silovanjem, te o siročadi ili zaraženom AIDS-om. Pomogla je prskanju kuće za malariju i izdala mreže protiv komaraca kako bi zaštitila djecu i trudnice od onoga što je vodeći uzrok smrti u Africi.

Također je sjedila za nekoliko intervjua (možda ste je vidjeli na jednoj od jutarnjih emisija).

I, naravno, morala se držati na istom mjestu u vijestima. Cijeli tjedan sam bio bez straha o tome što se događa u svijetu, ali to ne bi značilo da prva dama Sjedinjenih Država kaže: “Gee, Tony Blair je napustio ured? Nisam čuo.”

Bila je savršena po cijelom svijetu, što je dovoljno impresivno, ali postoji još jedna stvar: odlučila je slijediti ovaj ludi raspored. Mislim, ona je šef, pa se mogla odlučiti za manje događaja, manje zemalja, zastoja tu i tamo.

Ali, ona ima ideju u koju vjeruje – zapravo, nekoliko njih, mislim – i zato je spremna gurati se. Jedno od stvari, sami su pitanja – na ovom putovanju, obrazovanju, čistoj vodi, malariji, prevenciji i liječenju AIDS-a, osnaživanju žena – sve povezano s pomaganjem ljudima da izađu iz neumoljivog siromaštva.

Kao i njezin suprug, gospođa Bush očito je vjernik u moci organizacija koje se temelje na vjeri da bi napravila razliku u životima ljudi, a prošli je tjedan stavila snažnu pozornost na takve napore.

Prva dama je također vrlo ponosna na afričke programe predsjednika Busha, posebice afričke obrazovne inicijative, predsjednika Inicijative za malarije i PEPFAR-a (o AIDS-u), kao i ukupnom iznosu pomoći koju naša zemlja daje, daleko više od bilo koje druge nacije svijet. Ona želi da ne samo da ostatak svijeta zna što Americi radi, rekli su mi, ali i mi i da se ponosimo time.

Nemam nikakvog unutarnjeg znanja, ali ni malo sumnje da će gospođa Bush nastaviti svoj humanitarni rad nakon što muž ode iz ureda. Ipak, ona mora imati osjećaj žurnosti, s manje od dvije godine ostao u svojoj upravi, a mislim da je pokazao ritam njezina putovanja.

Sutra ću napraviti posljednji blog, o zabavnim stvarima o tome da budem s medijima za tisak na putovanju u Bijelu kuću. Dopustite mi da vas napustim, međutim, s jednom posljednjom ozbiljnom misli.

Jučer ujutro, nakon što sam se vratio, četkanje zuba i iznenada sam zaustavio dok sam počeo isprati vodom iz slavine. Za pet dana bio sam na školovanju da ne dopuštam da ispustite ništa osim vode u bocama, čak iu lijepim hotelima na kojima smo boravili. Uistinu, riskirate se razboljeti, a zapravo su dvije osobe na avionu prijavile da su došle s proljevom, bilo iz vode ili hrane.

Ali čak i flaširana voda nije opcija za milijune ljudi. Znam da je to klice ©, i opet se ispričavam zbog toga što sam upotrijebio, ali uistinu ne razumijemo kako je dobro to imamo.